چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۳۷:۵۱

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت:
طرح‌های پژوهشی بالادستی اولویت‌بندی شده است
باشگاه خبری فراساحل: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از تاکید وزیر نفت برای تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی در حوزه بالادستی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، حمید رضا کاتوزیان در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری مطالعات پنج مخزن و دو میدان نفتی برای طرح ازدیاد برداشت به پژوهشگاه صنعت نفت گفت: هم‌اکنون بحث افزایش تولید از این مخازن مورد توجه وزارت نفت بوده و پژوهشگاه این پروژه را در اولویت خود قرار داده است. وی با اشاره به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی دانش‌های فنی به دست آمده در حوزه بالادستی و پایین دستی اظهار داشت: این شرکت‌ها با توجه به وجود تحریم و نبود توانایی واردات برخی محصولات در صنعت نفت، هم‌اکنون علاقه زیادی برای همکاری با پژوهشگاه دارند. رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از گفتگو با شرکت‌های خصوصی برای تجاری‌سازی دانش فنی تولید انواع روغن‌های صنعتی، تجهیزات حفاری و طراحی واحدهای جی تی ال خبر داد و افزود: هم‌اکنون پژوهشگاه صنعت نفت در این حوزه‌ها با بخش خصوصی در شرف امضای قرارداد است.
 
منصور بزمی، رئیس پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این نشست با اشاره به دستاوردهای این پژوهشگاه در حوزه پایین دستی گفت: هم‌اکنون سه واحد تصفیه ال پی جی در پتروشیمی خارگ، واحد آروماتیزاسیون در پالایشگاه اراک و واحد تولید ادورانت (ماده بودارکنند گاز) در یکی از فازهای پارس‌جنوبی با دانش فنی متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت در حال راه‌اندازی یا تولید هستند. وی با اشاره به دستیابی پژوهشگاه صنعت نفت به دانش فنی تصفیه گازوییل برای تولید محصولات براساس استاندارد یورو ٤ اظهار داشت: هم‌اکنون پیشنهاد همکاری به یک شرکت خارجی در این زمینه داده شده که با توجه به استقبال این شرکت بزودی قرارداد فروش این دانش فنی منعقد می‌شود.
 
بزمی دانش فنی نمک‌زدایی نفت خام با استفاده از الکترولیز، کاتالیست‌های سولفور زدایی از نفت سفید و گازوئیل را از دیگر دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد و افزود: واحد SRU یا گوگرد زدایی از گازطبیعی بزودی با دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در نخستین پالایشگاه گازی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. رئیس پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت در بحث شیرین‌سازی گاز با حلال پارسی سول گفت: هم‌اکنون این مرکز با داشتن دانش فنی پارسی سول آماده ساخت واحدهای صنعتی است. اصحاب رسانه صبح امروز از طرح‌ها و پایلوت‌های گازی‌سازی پلاسمای پسماندهای شهری و صنعتی، شیرین‌سازی گاز با حلال‌های صنعتی، بازیابی آمین‌های مستعمل، ارزیابی رآکتورهای کاتالیست و نمک‌زدایی الکتروستاتیک نفت خام در پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردند.


  کد خبر : 376
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :